Abstract | Cilj: Cilj ovog istraživanja je na malom broju ispitanika procijeniti utjecaj PUT procesa na poboljšanje ishoda liječenja, povećanje adherencije, smanjenje intervencija, nuspojava i medikacijskih pogrešaka te kako utječe na promjene životnih navika pacijenata.
Materijali i metode: Ispitanici uključeni u ovo istraživanje bili su 5 pacijenata s jednom ili više kroničnih bolesti i više lijekova u terapiji. Intervjuirani su te su prikupljeni podatci zajedno sa SOAP izvješćem dokumentirani i uručeni pacijentima.
Rezultati: Svi pacijenti su prihvatili predložene promjene, izrazili su zadovoljstvo i želju za ponovnim sastankom čime se povećala adherencija i poboljšao životni standard pacijenata. Nijedan od njih, od prvog susreta, nije imao potrebu za dodatnom intervencijom, a nuspojave su se smanjile ili su nestale.
Zaključci: PUT usluga doprinosi dobrobiti pacijenata i svih uključenih u zdravstvenu skrb za pacijenta. Pružanje profesionalnih usluga treba biti prioritet za ljekarne i zdravstveni sustav. Glavne barijere su nedostatak savjetovališta, bibliografskih resursa i informacijske podrške, vodstva, osviještenosti o važnosti usluge, prioriteta za provedbu usluge, kvalitetne edukacije i treninga osoblja za pružanje usluge. Potrebno je razvijati kompetentnu kliničku prosudbu i odlučivanje, kolaborativnu interdisciplinarnu praksu, kulturu komunikacije, svijest o vrijednosti i nezamjenjivosti usluga, suradnju i profesionalnu uzajamnost, dokumentiranje, predstavljanje i objavljivanje rezultata, fokusirati se na zajedničke ciljeve i učenje iz dobrih primjera. |
Abstract (english) | The aim of the research: The aim of this research was to evaluate the influence of the PUT process on improving the outcomes of treatment, increasing adherence, reducing interventions, side effects and medical errors and influencing the life span of patients on a small number of subjects.
Materials and Methods: The subjects included in this study were 5 patients with one or more chronic diseases and several drugs in therapy. They were interviewed andthe collected data together with the SOAP report were documented and delivered to patients. Results: All patients accepted the proposed changes, expressed their satisfaction and desire for a new meeting, which increased adherence and improved the standard of living of the patients. None of them, since the first meeting, had any need for additional intervention, and the side effects were either reduced or disappeared.
Conclusions: The PUT service contributes to the well-being of patients and all involved in the patient's health care. Providing professional services should be a priority for the pharmacists and the health care system. The main barriers are the lack of counseling centers, bibliographic resources and information support, leadership, awareness of service importance, service delivery priorities, quality education and training of service staff. Competent clinical judgment and decision-making, collaborative interdisciplinary practice, communication culture, value consciousness and irreplaceability of services, collaboration and professional mutuality, documenting, presenting and publishing results, focus on common goals and learning from good examples need to be developed. |