Sažetak | Objective: The objective of this study was to analyze conditions relating to road traffic safety in Canada from 2003 to 2017. We investigated the RTAs resulting in fatal or serious injuries by comparing three five-year time clusters, 2003 to 2007, 2008 to 2012, and 2013 to 2017, in accordance with Canadian national road safety strategies.
Subjects and Methods: This was a retrospective study. Data was collected by using the Canadian Motor Vehicle Traffic Collision Statistics reports from 2003 to 2017. Information regarding impaired driving in Canada was obtained from the Canadian Centre on Substance Use and Addiction, while seatbelt usage was obtained from the Canadian Council of Motor Transport Administrator’s NORP reports. The research focuses on three consecutive five-year periods: 2003-2007, 2008-2012, and 2013-2017. Analysis done to compare the difference among the three time-period clusters for the major RTA outcomes: fatal collisions, fatalities, injuries and serious injuries. Descriptive data such as age, location and driving impairment, helped illustrate RTA demographics to aid in future study methodologies.
Results: During 2003 to 2007, the median number of fatalities was 2,768 (2,755.8-2,877.0). This number made a significant decrease going into the second time cluster with a median of 2,216 (2,062.8-2,286.3). When the final time period is taken into account, with a median of 1889 (1846.3-1909.8), there is a decrease of 879 fatalities. The initial five-year time period showed a median of 15,605 (14,930.5-15,870.0) serious injuries. There was a decrease to 11,796 (11,072.0-12,179.0) in the second data cluster from 2008 to 2013. The third time period showed a median of 10,662 (10206.5-10783.8) serious injuries. When comparing the three five-year periods in terms of fatal collisions, fatalities, injuries and serious injuries with the Kruskal-Wallis test, each was statistically significant (P=0.002).
Conclusion: There was a significant decrease in the amount of injuries, serious injuries, fatal collision and fatalities when compared as three consecutive sets of five-year clusters. The average age of fatalities due to motor vehicle collisions is the 65 and over age group, where more injuries were sustained mostly by the 24 to 34 age group. Impaired driving due to alcohol has seen a decrease, while drug-induced road fatalities unfortunately made an increase. |
Sažetak (hrvatski) | Cilj: Cilj studije bio je analizirati uvjete koji su povezani sa sigurnošću prometa na cestama u Kanadi u razdoblju 2007. do 2017. Analizirane su prometne nesreće sa smrtnom posljedicom u tri petogodišnja razdoblja (2003.-2007., 2008.-2012. i 2013.-2017.) u skladu sa obuhvatom kanadske "Nacionalne strategije sigurnosti prometa na cestama".
Materijal i metode: Rad je napravljen kao retrospektivna studija. Podaci su prikupljeni iz kanadskih "Statističkih izvještaja o prometnim nesrećama" iz razdoblja 2003.-2017. Podaci koji su obuhvaćali vožnju pod utjecajem pribavljeni su iz "Kanadskog centra za ovisnosti" dok su se podaci o korištenju sigurnosnog pojasa dobili iz "NORP" izvještaja Kanadskog vijeća za motorna vozila. Istraživanje se fokusira na tri uzastopna petogodišnja razdoblja (2003.-2007., 2008.-2012. i 2013.-2017.). Statistička obrada je izvedena koristeći Kruskal-Wallis test za usporedbu navedenih razdoblja po ishodima prometnih nesreća (broj smrtonosnih nesreća, žrtve, ozljede i teške ozljede). Deskriptivni podaci kao što su dob, lokacija i vožnja pod utjecajem su analizirani kako bi se prikazala demografaka slika cestovnih prometnih nesreća u svrhu budućih istraživanja i metodologije.
Rezultati: U razdoblju 2003.-2007. medijan nesreća bio je 2,768 (2,755.8-2,877.0). Ovaj broj se značajno smanjio u drugom analiziranom razdoblju sa medijanom od 2,216 (2,062.8-2,286.3). I u trećem analiziranom razdoblju pad je bio još veći (za 879) sa medijanom 1889 (1846.3-1909.8). Prvo petogodišnje razdoblje pokazalo je medijan od 15,605 (14,930.5-15,870.0) ozbiljnih ozljeda sa padom na 11,796 (11,072.0-12,179.0) u drugom i 10,662 (10206.5-10783.8) u trećem istraživanom razdoblju. Kada se usporede tri petogodišnja razdoblja u smislu nesreća sa smrtnom posljedicom, žrtava, broja ozlijeđenih i teško ozlijeđenih koristeći Kruskal-Wallis test, svaki je bio statistički značajan (p=0.02).
Zaključak: Postoji značajan pad u broju ozljeda, teških ozljeda, broja smrtno stradalih i nesreća sa smrtnom posljedicom tijekom istraživanih uzastopnih petogodišnjih razdoblja. Analiza je također dala i nekoliko zanimljivih deskriptivnih rezultata. Prosječna dob smrtno stradale osobe u prometu je bila u dobnoj skupini 65 i više, dok je najviše ozlijeđenih bilo u skupini 24-34 godine. Prometne nesreće su bile češće na ruralnim cestama nego u urbanim sredinama. Tijekom godina je primijećen stalni porast korištenja sigurnosnog pojasa u Kanadi. Opažen je i pad vožnje pod utjecajem alkohola dok su se slučaji vožnje pod utjecajem drugih sredstava ovisnosti na žalost povećali. A |