Naslov Prediktivni čimbenici akademskog uspjeha medicinskih sestara
Naslov (engleski) Predictive factors of nurses' academic success
Autor Ivana Bokan
Mentor Ana Marušić (mentor)
Član povjerenstva Iris Jerončić Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Damir Sapunar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vanja Slijepčević Saftić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Medicinski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-04-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 61 - Medicina
Sažetak Ciljevi: Istraživanja koja smo proveli i opisali u ovoj disertaciji imaju za cilj dati odgovore na
pitanja zašto su neki učenici uspješniji u svom obrazovanju, odnosno koji čimbenici utječu na
ostvareni prosjek ocjena i pravovremeni upis studenta na zadnju/treću godinu preddiplomskog
studija Sestrinstvo, te koji čimbenici utječu na želju učenika petog razreda srednje
zdravstvene škole i studenata treće godine preddiplomskog studija Sestrinstvo za nastavkom
obrazovanja.
Metode: Proveli smo dva istraživanja. Presječno istraživanje o prediktorima uspjeha i želje za
nastavkom obrazovanja učenika srednje zdravstvene škole. Istraživanje prediktora uspjeha i
želje za nastavkom obrazovanja studenata preddiplomskog i diplomskog studija bilo je
kombinirano presječno istraživanje i ugniježđena studija praćenja, gdje smo pratili studente
od prve godine do treće godine preddiplomskog studija.
Rezultati: Procjena vlastite učinkovitosti i pozitivna orijentacija na budućnost su predvidjeli
uspjeh učenika, dok su procjena vlastite učinkovitosti i ekstrinzična motivacija predvidjeli
želju učenika srednje zdravstvene škole za nastavkom obrazovanja na preddiplomskoj razini.
Iako nismo otkrili ni jedan čimbenik koji je predviđao uspjeh i želju studenata
preddiplomskog i diplomskog studija za nastavkom obrazovanja, studenti viših godina i
razina studija imaju pozitivniji stav prema znanosti i pozitivniju orijentaciju na budućnost.
Ugniježđena studija praćenja je pokazala da su se stavovi studenta treće godine prema
znanosti, ekstrinzična i intrinzična motivacija, te orijentacija na budućnost značajno povećali,
a njihov osjećaj osobne nekompetentnosti je smanjen.
Zaključak: Kreatori politika i nastavničko osoblje bi trebali naše nalaze uzeti u obzir i
pomoći ovim mladim ljudima koji žele ostvariti svoju karijeru u sestrinstvu. Konkretne radnje
bi mogle uključivati njihovo uključivanje u projekte i približavanje istraživačkog rada,
upoznavanje sa sestrinskom profesijom, davanje realnih informacija o profesiji i
mogućnostima napredovanja u sestrinstvu, kao i motiviranje i podrška da ustraju u svojim
ciljevima.
Sažetak (engleski) Aims: The research conducted and described in this dissertation aimed to provide answers to
the questions why some nursing students are more successful in their education, i.e. what
factors influence the achieved grade point average and a student's timely progression to the
third year of undergraduate nusing studyes, and which factors influence the desire of fifth year
secondary nursing school students and third-year undergraduate nursing students to continue
their nursing education.
Methods: We conducted two studies. The cross-sectional study addressed the predictors of
success and desire to continue education among secondary health school students. The study
on the predictors of success and desire to continue education of undergraduate and graduate
students was a combined cross-sectional study and a nested follow-up study, where we
followed students from the first year to the third year of undergraduate nursing studies in Split
and Zagreb.
Results: Performance self-efficacy and positive orientation towards the future predicted
student success, while performance self-efficacy and extrinsic motivation predicted the desire
of secondary nursing school students to continue their education at the undergraduate level.
Although we did not reveal a single factor that predicted the success and desire of
undergraduate and graduate students to continue their education, students at higher years and
study levels had a more positive attitude towards science and a more positive orientation
towards the future. A nested follow-up study demonstrated that third-year students' attitudes
toward science, extrinsic and intrinsic motivation, and future orientation significantly
increased, and their feelings of personal incompetence decreased.
Conclusion: Policy makers and teaching staff should take our findings into account and help
young people who want to pursue a career in nursing. Concrete actions could include
involving them in projects and bringinf research work closer to them, introducing them to the
nursing profession, giving them realistic information about the profession and opportunities
for advancement in nursing, as well as motivating and supporting them to persevere in their
goals.
Ključne riječi
obrazovanje medicinskih sestara
studenti sestrinstva – psihologija
akademski uspjeh
Ključne riječi (engleski)
Nursing Education
Nursing Students – psychology
Academic Success
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:171:673527
Projekt Šifra: IP-2014-09-7672 Naziv: Profesionalizam u zdravstvu Naziv: Professionalism in Health Care Kratica: ProHealth Voditelj: Ana Marušić Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: HRZZ Linija financiranja: IP
Projekt Šifra: IP-2019-04-4882 Naziv: Profesionalizam u zdravstvu: odlučivanje u praksi i znanosti Naziv: Professionalism in Health: Decision Making in Practice and Research Kratica: ProDeM Voditelj: Ana Marušić Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: HRZZ Linija financiranja: IP
Studijski program Naziv: Translacijska istraživanja u biomedicini Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, interdisciplinarna područja znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-20 11:05:32