Naslov Namjere, stavovi i znanja studenata medicine o dojenju
Naslov (engleski) Intentions, attitudes and knowledge about breastfeeding among medical students
Autor Sara Franić
Mentor Irena Zakarija-Grković (mentor)
Član povjerenstva Iris Jerončić Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Joško Markić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marino Vilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Medicinski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Obiteljska medicina
Sažetak Ciljevi: Cilj istraživanja je bio istražiti namjere, stavove i znanja o dojenju studenata medicine
na Medicinskom fakultetu u Splitu, te ih usporediti s obzirom na fazu studija, pohađanje
dodatne edukacije o dojenju i spol.
Ispitanici i metode: Ovo presječno istraživanje provedeno je na Medicinskom fakultetu u
Splitu od 1. ožujka do 28. travnja 2023. godine putem upitnika u online (Google forms) i u
pisanom obliku. Sudjelovati su mogli svi studenti medicine na hrvatskom jeziku na
Medicinskom fakultetu u Splitu koji nemaju djecu. Upitnik se sastojao od 68 pitanja. U obradi
podataka su korištene metode deskriptivne statistike, t-test, Mann Whitney U test i Spearmanov
koeficijent korelacije.
Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 357 (64,09%) studenata medicine. Studenti u
pretkliničkoj fazi studija imaju neznačajno pozitivnije namjere i stavove, a studenti u kliničkoj
fazi imaju neznačajno bolje znanje o dojenju. Studenti koji su pohađali izborni predmet
''Medicina dojenja'' imaju značajno pozitivnije stavove (P=0,010) te neznačajno bolje znanje o
dojenju, a studenti koji nisu pohađali dodatnu edukaciju o dojenju imaju neznačajno pozitivnije
namjere. Studentice imaju značajno pozitivnije stavove (P<0,001) i neznačajno bolje znanje,
dok studenti imaju značajno pozitivnije namjere prema dojenju (P=0,002). Studenti s višim
prosjekom ocjena (P=0,050), koji su duže dojeni u dječjoj dobi (P<0,001) i koji su imali priliku
vidjeti ženu kako doji (P<0,001) imaju pozitivnije namjere i stavove te bolje znanje o dojenju.
Studenti medicine imaju dobro znanje o dojenju, ali imaju predrasude prema dojenju nakon
godine dana te dojenju u javnosti i na radnom mjestu.
Zaključci: Rezultati istraživanja upućuju na postojanje potrebe za dodatnom edukacijom o
dojenju na Medicinskom fakultetu u Splitu, a posebno o važnosti dojenja nakon prve godine
života i rizicima prehrane adaptiranim kravljim mlijekom. Za potrebe edukcije, trebao bi se
osmisliti i implementirati kurikulum fokusiran na važnost dojenja i razbijanje postojećih
predrasuda
Sažetak (engleski) Objectives: To investigate breastfeeding intentions, attitudes, and knowledge among medical
students at the University of Split School of Medicine, and the association with phase of study,
additional breastfeeding education and gender.
Subjects and methods: This cross-sectional study was conducted at the University of Split
School of Medicine from 1st March to 28th April 2023, using online and written questionnaires.
All medical students studying in Croatian who did not have children were eligible to participate.
The questionnaire consisted of 68 questions. Descriptive statistics, t-test, Mann-Whitney U test,
and Spearman's correlation coefficient were used.
Results: A total of 357 ( 64.09%) medical students participated. Preclinical students exhibited
nonsignificantly more positive intentions and attitudes, while clinical students had
nonsignificantly better knowledge about breastfeeding. Students who attended the elective
''Breastfeeding Medicine'' demonstrated significantly more positive attitudes (P=0.010) and
nonsignificantly better knowledge about breastfeeding, whereas students who did not receive
additional breastfeeding education displayed nonsignificantly more positive intentions. Female
students had significantly more positive attitudes (P<0.001) and nonsignificantly better
knowledge, whereas male students expressed significantly more positive intentions towards
breastfeeding (P=0.002). Students with higher grade point averages (P=0.050), those who were
breastfed for a longer duration (P<0.001), and those who had the opportunity to observe a
woman breastfeeding (P<0.001) exhibited more positive intentions, attitudes, and better
knowledge about breastfeeding. Medical students possessed good knowledge about
breastfeeding but harbored prejudices against breastfeeding beyond one year and breastfeeding
in public and in the workplace.
Conclusions: There is a need for additional breastfeeding education at the University of Split
School of Medicine, particularly regarding the importance of breastfeeding beyond the first
year of life and the risks associated with feeding infants cow's milk-based formula. To address
this educational need, a curriculum focused on the importance of breastfeeding and dispelling
existing prejudices should be designed and implemented.
Ključne riječi
Dojenje
Znanje o zdravlju
Studenti medicine
Ključne riječi (engleski)
Breastfeeding
Health Knowledge Attitudes Practice
Students medical
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:171:905144
Studijski program Naziv: Medicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-13 13:05:39